top of page
  • תמונת הסופר/תmaoreli

איך לסדר את הבית? טיפים לסידור הבית

איך לסדר ספרים וספריות

סדרו לפי צבע והשאירו ספרים שמדברים לליבכם ושתקראו אותם שוב ושוב


איך לסדר חדרי אמבטיה

חדר האמבטיה הוא חדר שמיועד לניקיון שלנו, לטיהור ולהתרעננות. מאחר שחדר האמבטיה הוא חדר "רטוב", חשוב פי כמה וכמה שנקפיד בו על ארגון חכם. השתמשו בחוש הריח שלכם ומוצרים שאינם נעימים לחוש הריח שלכם יכולים ללכת בשמחה. הציצו מאחורי כל מוצר ומצאו מה תוקפו. היפרדו מתכשירים שעבר תוקפם.


איך לסדר חומרי יצירה

אי־סדר בסביבת העבודה עלול להקשות על הרצון ועל היכולת ליצור, בקרב ילדים ואף מבוגרים – מוכשרים ככל שיהיו. חשוב שנדע לשלוט על כמות הציוד שיש לנו, ושנדע היכן למקם אותו בצורה שהכי מתאימה לצרכים שלנו. בדקו האם כל חומרי היצירה איכותיים והאם הכל מסודר בצורה שתגרום לילדים שלנו לרצות לעסוק ביצירה.


איך לסדר מטבח

המטבח הוא המקום שבו אנו מבלים זמן רב במשך היום. זה המקום שמזין את הגוף שלנו, ובאופן טבעי את הנפש שלנו. המטבח הוא מקום שבו אנחנו מאחסנים כלים וכן מוצרי מזון. כיוון שתוחלת החיים של המזון קצובה, מלאכת הסדר, הארגון והטיהור של המטבח חשובה שבעתיים. ארגון נכון של חומרי הגלם ללא ספק נותן לנו השראה וחשק לבשל. עגבניות טריות מסודרות בקערה יפה, יגרמו לנו לרצות להכין סלט מזין. דגני בוקר במיכל זכוכית שקוף יהיו נגישים ומזמינים יותר.

גם לכלי המטבח שלנו יש השפעה על ההנאה שלנו מהאוכל ומהכנתו. פעמים רבות אנו נוטים לאגור חפצים רבים, כאשר בפועל אנחנו לא משתמשים ברובם. אין סיבה שהמטבח שלנו יהפוך למחסן. השתמשו בכלים היפים שלכם ביותר וזכרו, אתם חשובים בדיוק כמו האורחים שלכם, תהנו היום מהכלים שאתם שומרים למחר.


איך לסדר שידות החתלה

שידת ההחתלה היא יחידת הארגון שנפתחת ונסגרת הכי הרבה פעמים בבית שיש בו תינוק.

חשוב מאוד להבין איפה הכי נכון לשים כל פריט בשידה ואיך לארגן בה את החפצים של התינוק בצורה חכמה שתחסוך עבורכם זמן ומקום יקרים. שימו לב לשמור את המגירה הראשונה לפריטים שאתם משתמשים הכי הרבה - טטרות, מוצרי החתלה, מוצצים ותכשירי ניקיון.


איך לסדר ארונות בגדים

כמה פעמים הסתכלתם על הארון שלכם ואמרתם: אין לי מה ללבוש! כנראה שהאמת היא שיש לכם הרבה הרבה מה ללבוש, רק שהארון שלכם פשוט מבולגן כל כך שאין לכם אפילו סיכוי למצוא את הבגדים שאתם אוהבים. שלא לדבר על הבגדים ששכחתם מקיומם. אחרי שאתם מסדרים את ארון הבגדים כמו שצריך אתם בעצם יוצאים לשופינג בארון שלכם, וקונים את הבגדים שלכם בכל יום מחדש. סידור וארגון חכם של הארון שלכם אמור להיות לפי עונה, להיות נגיש ובמקרים מסוימים גם להיות מסודר לפי צבעים. השאירו בגדים עם בדים נעימים, שעולים עליכם, היפרדו מבגדים שאינם במידה שלכם והשילו מעליכם את המיותר לחייכם. השאירו בגדים שמשמחים אתכם ושגורמים לכם לחוש ביטחון.






bottom of page